Sitemizde aramak istediğiniz konuyu
                                      "

DiniErk - Doğru Dini Bilgi

KDK; İmamdan Kesilen Lojman Kirasının İadesine Karar Verdi


Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK), Samsun'un'nın Canik ilçesinde görev yapan ve cami lojmanında ikamet eden bir imamdan alınan kira bedellerinin iadesine karar verdi.

İşte emsal karar

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK)
SAYI : 20359-20359 |sayi|94019529-101.07.04-E.94019529-101.07.04-E.
BAŞVURU NO : 2018/7972 2018/ 7972
KARAR TARİHİ : 06/12/2018 |tarih| TAVSİYE KARARI
BAŞVURAN VEKİLİ / TEMSİLCİSİ :
BAŞVURUYA KONU İDARE : Samsun Defterdarlığı, Canik Malmüdürlüğü, Canik İlçe Müftülüğü
BAŞVURUNUN KONUSU : Başvuranın, cami lojmanından alınmış olan kira bedellerinin tarafına iade
edilmesi talebi hakkındadır .
BAŞVURU TARİHİ : 13/06/2018 13.6.2018
I. BAŞVURANIN İDDİA VE TALEPLERİ
1. Kurumumuza başvuruda bulunan , Samsun İli, Canik İlçesi, Mahallesi Camiinde imam hatip olarak görev yaptığını, ikamet ettiği camii lojmanının 26/ 11/ 2015 tarihli ve sayılı Canik Kaymakamlığı oluru ile tarafına tahsis edildiğini, 31/ 12/ 2013 tarihinden itibaren bir ay öncesine kadar lojman kira bedeli ödediğini belirterek ödemiş olduğu kira bedellerin tarafına iade edilmesini talep etmektedir .
II. İDARENİN BAŞVURUYA İLİŞKİN AÇIKLAMALARI
2. Kurumumuz 05/ 07/ 2018 tarihli ve sayılı bilgi ve belge isteme yazısına istinaden Canik Kaymakamlığı İlçe Müftülüğü’nün 25/ 07/ 2018 tarihli ve sayılı cevabi yazı ve 
eklerinde özetle;
1 / 92.1. Başvuran hakkında Samsun Valiliği Defterdarlık Milli Emlak Müdürlüğü’nün 14/ 02/ 2014 tarihli ve sayılı yazısı gereğince işlem tesis edildiği, 
2.2. Başvuranın 01/ 03/ 2007 tarihinden itibaren lojmanda ikamet ettiği, lojmanın 01/ 02/ 2013 tarihinde hazine adına tapuya tescil edildiği, Milli Emlak Genel Müdürlüğü’nün 05/ 12/ 2013 tarih ve sayılı yazısı ile Diyanet İşleri Başkanlığına cami ve kamu konutu olarak kullanılmak üzere tahsis edilmiş olup, 30/ 12/ 2013 tarihinde teslim edildiği, başvurandan bu tarihten itibaren kira bedeli alındığı,
2.3. Kira bedeli alınmasına ilişkin Canik Malmüdürlüğü’ne hitaben yazılan 05/ 03/ 2014 tarih ve sayılı yazı ile durumun bildirildiği ve başvuranın tebellüğ ettiğine dair imzasının alındığı, 2.4. Söz konusu konutun Kamu Konutları Yönetmeliği’nin 5 inci maddesinin d bendi kapsamında kaldığı ve Müftülüğün bu doğrultuda hizmet tahsisli olarak tahsis kararının bulunması sebebiyle aynı yönetmeliğin 25 inci maddesine göre kira bedeli alınmaması gerektiği nitekim başvurandan 15/ 05/ 2018 tarihinden itibaren kira bedeli alınmadığı ve görüş beyan edilmesi durumunda geçmişe yönelik kira bedellerinin iade edilmesinin mümkün olduğu ifade edilmiştir . 
III. İLGİLİ MEVZUAT
3. 18/ 10/ 1982 tarihli ve 2709 sayılı T.C. Anayasası’nın “Dilekçe, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkı” başlıklı 74 üncü maddesinde; “... Herkes, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sahiptir . Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına bağlı olarak  kurulan Kamu Denetçiliği Kurumu idarenin işleyişiyle ilgili şikâyetleri inceler . ... ” , 
4. 14/ 06/ 2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu’nun “Kurumun görevi” başlıklı 5 inci maddesinin birinci fıkrasında; “Kurum, idarenin işleyişiyle ilgili şikayet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevlidir .”,
5. 2946 sayılı Kamu Konutları Kanununun, 
5.1. “Kamu konut türleri ve konut tahsisi” başlıklı 3 üncü maddesinde, “… d) Hizmet tahsisli konutlar; hudut karakolu, istasyon, haberleşme, gözlem, araştırma, inşaat mahalli gibi, meskün yerlerden uzak, sosyal ve ekonomik zorlukları olan, ulaşım ve iskan imkanları kısıtlı yerlerde, normal çalışma saatleriyle sınırlandırılması kabil olmadan görev başında bulundurulması gerekli olan personel ve koruma görevlisi, makam şoförü, kapıcı, kaloriferci gibi personel için inşa veya tefrik edilerek tahsis edilen bina, baraka, prefabrik yapı, şantiye eklentisi, tadil edilmiş veya edilmemiş karavan, kulübe ve benzeri konutlardır . Konut tahsisinin yapılmasına ilişkin usul ve esaslar yönetmelikte düzenlenir .”,  
5.2. “Kira bedeli” başlıklı 5 inci maddesinde; “Yurt içinde Cumhurbaşkanı, T.B.M.M. Başkanı,  urt dışında ise büyükelçiler, daimi delegeler, maslahatgüzarlar, askeri temsil heyetleri başkanları ve başkonsoloslar için tahsis edilen özel tahsisli konutlardan ve hizmet tahsis konutlardan kira bedeli 
alınmaz .
Konutların aylık kira bedelleri, personelin aylık veya ücretinden peşin olarak bordro üzerinden kesilmek suretiyle tahsil edilir ve genel bütçeye dahil kurum ve kuruluşlarda hazineye, diğerlerinde kendi bütçelerine irat kaydedilir .”, 
6. 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun “Tarihi ve bedii değeri olmayan taşınmaz mallarla ilgili işlemler” başlıklı 74 üncü maddesinde; “Tarihi ve bedii değeri olanlar hariç Hazinenin özel mülkiyetindeki yerlerin satışı, kiraya verilmesi, trampası ve mülkiyetin gayri ayni hak tesisi ile Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerlerin kiraya verilmesi, mülkiyetin gayri ayni hak tesisi esasları Maliye Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikte belirlenir .”,
7. 23/ 09/ 1984 tarihli ve 18524 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Kamu Konutları Yönetmeliğinin, 
7.1. “Kamu konutlarının türleri” başlıklı 5 inci maddesinde; “… d) Hizmet tahsisli konutlar; 
1) Hudut karakolu, istasyon, haberleşme, gözlem, araştırma, inşaat mahalli gibi meskûn yerlerden uzak, sosyal ve ekonomik zorlukları olan, ulaşım ve iskan imkanları kısıtlı yerlerde, normal çalışma saatleriyle sınırlandırılması kabil olmadan görev başında bulundurulması gerekli olan personel,
2) İlgili kanunlarca kendilerine zata mahsus taşıt tahsis edilen makam ve rütbe sahiplerinin makam şoförü ve koruma görevlileri, 
3) Kamu konutlarında görevli kapıcı, kaloriferci gibi personel, için inşa veya tefrik edilerek tahsis edilen bina, baraka, prefabrik yapı, şantiye eklentisi, tadil edilmiş veya edilmemiş karavan, kulübe ve benzeri konutlardır .”,
7.2. “Hizmet tahsisli konutların tahsis şekli” başlıklı 10 uncu maddesinde; “Hizmet tahsisli konutlar yetkili makam tarafından tahsis edilir .”,
7.3. “Konutların teslimi ve konutlara giriş” başlıklı 17 nci maddesinde; “Konut tahsis edilen personele, konutun teslim tarihinden itibaren hesaplanacak kira bedeli, müteakip ayın aylık veya ücretinden bu ayın kirası ile birlikte bordro üzerinde gösterilmek suretiyle tahsil edilir .
Konutlar, konut yönetimine yetkili birimce, bir örneği ek ( 6) da gösterilen “Kamu Konutları Giriş Tutanağı" düzenlenerek teslim edilir . Bu tutanakların aslı konut tahsis dosyasında saklanır ve bir örneği de kiracıya verilir . Tutanağa, konutta bulunan demirbaş eşya ve mefruşatın ek ( 7) deki örneğine göre, hazırlanan bir listesi eklenir .
Bu tutanak, konuta girişte kira sözleşmesi ve çıkışta ise, geri alma ve bütün borçlarından ve dava haklarından kurtulma yerine geçer .
Konut tahsis edilmeden ve tahsis kararı bildirilmeden, konutun anahtarı teslim edilmez ve konuta girilemez .
Konut tahsis edilenler, konutu teslim aldıkları tarihten itibaren kira öder .  
Kendisine konut tahsis edilen personel, tahsis kararının tebliğ tarihinden itibaren, meşru mazeret dışında, en geç 15 gün içinde Yönetmeliğe ekli kamu konutları tutanağını imzalayıp konuta girmediği takdirde, konut tahsis kararı iptal edilir . Bu takdirde, konutun boş kaldığı süre için tahakkuk eden kira bedeli kendisinden tahsil edilir .”,
7.4. “Aylık kira bedelinin tesbit ve tahsili” başlıklı 23 üncü maddesinde; “Konutların aylık kira bedeli, o yıl için belirlenen aylık kira birim bedelinin, konutun brüt inşaat alanı ile çarpılması suretiyle, ilgili kurum ve kuruluşça tesbit edilir . Brüt inşaat alanının yüz yirmi metrekareden fazlası dikkate alınmaz .
Kira bedeli konutun teslim tarihinden itibaren hesaplanır . 
Konutların aylık kira bedelleri personelin aylık veya ücretinden peşin olarak ve bordro üzerinden kesilmek suretiyle tahsil edilerek genel bütçeye dahil kurum ve kuruluşlarda Hazine’ye ve diğerlerinde ise kendi bütçelerine irat kaydedilir .
Tahakkuka yetkili birim tarafından, kendilerine konut tahsis edilen personelin adı ve soyadı, görevi, aylığı veya ücreti ile aylık toplam kira miktarını gösteren cetvelin onaylı bir örneği  personelin maaşının ödendiği saymanlığa verilir . 
Aylık kira bedelini kesmeyen tahakkuk memuru ve saymanlar, kesmedikleri kira karşılıklarından sorumludurlar .
Kiracıların aylık veya ücretinden aylık kira bedelini kesen sayman, tahsil ettiği kira miktarını gösterir müfredatlı ve onaylı bir listeyi, müteakip aynı 10 uncu gününe kadar ilgili birimlere vermek zorundadır . Bu birimler, listeye göre kira tahsilatlarını kira defterlerinde kiracının hesabına işlerler .”,
7.5. “Aylık kira bedeli alınmayacak konutlar” başlıklı 25 inci maddesinde; “Yurt içinde Cumhurbaşkanı, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı, Başbakan ve Milli Güvenlik Konseyi yönetimi dönemindeki Başbakan, yurt dışında büyükelçiler, daimi delegeler, maslahatgüzarlar, askeri temsil heyetleri başkanları ve başkonsoloslar için tahsis edilen özel tahsisli konutlar ile Yönetmeliğin 5 nci maddesinin (d) bendinde belirtilen hizmet tahsisli konutlardan aylık kira bedeli alınmaz .”, 
8. 17/ 06/ 2014 tarihli ve 29033 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Diyanet İşleri Başkanlığı Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin “İmam-hatipler” başlıklı 40 ıncı maddesinde; “Başimam-hatip, uzman imam-hatip ve imam-hatiplerin ortak görevleri şunlardır : 
a) Camilerde vakit namazları ile cuma, bayram ve teravih namazlarını kıldırmak .
4 / 9b) Cuma ve bayram hutbelerini zamanında ve usulüne uygun olarak okumak, gerektiğinde hutbe 
hazırlamak, hutbe yazma ve okuma konusunda çalışmalar yapmak .
d) Her gün öğle namazından bir saat önce açıp yatsı namazından sonra kapatmak suretiyle camiyi gün boyu açık tutmak . 
f) Dini gün ve gecelerde görev yaptığı camide program düzenlemek veya müftülükçe düzenlenecek 
programlarda görev almak . …
ı) Görevli bulunduğu caminin yönetimiyle ilgili iş ve işlemleri yapmak, caminin ihtiyaçlarını giderici tedbirler almak, gideremediği noksanlıkları müftülüğe bildirmek .
l) Bayram, dini gün ve geceler, doğum, sünnet, düğün, hastalık, ölüm ve benzeri vesilelerle görev mahallinde ikamet eden vatandaşlara din hizmeti sunmak .
o) Görev mahallinde bulunan çocuklar ve gençlerin dini ve ahlaki eğitimlerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak .”,
düzenlemelerine yer verilmiştir .
IV. KAMU DENETÇİSİ YAHYA AKMAN’IN KAMU BAŞDENETÇİSİ’NE ÖNERİSİ
9. Başvuranın iddiaları, İdarenin konu ile ilgili açıklamaları, ilgili mevzuat ve tüm dosya kapsamı 
birlikte değerlendirilerek hazırlanan “Tavsiye Karar Önerisi” Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur . 
V. DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlendirme 
10. Başvuran, 1 no.lu paragrafta açıklandığı üzere, Samsun İli, Canik İlçesi, Mahallesi Camiinde imam hatip olarak görev yaptığını, ikamet ettiği camii lojmanının 26/ 11/ 2015 tarihli ve sayılı Canik Kaymakamlığı oluru ile tarafına tahsis edildiğini, bir ay öncesine kadar lojman kira bedeli ödediğini belirterek ödemiş olduğu kira bedellerin tarafına iade edilmesini talep etmektedir .
5 / 911. Dosya kapsamında, başvuranın 01/ 03/ 2007 tarihinden itibaren söz konusu lojmanda ikamet
etmeye başladığı, 6360 sayılı On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması ile 
Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun uyarınca söz 
konusu taşınmazın 01/ 02/ 2013 tarihinde hazine adına tapuya tescil edildiği, Samsun İli, Canik İlçesi, 
Mahallesinde bulunan ada, parsel numarasında kayıtlı taşınmazın ‘Cami ve Kamu Konutu’ olarak kullanılmak üzere 05/ 12/ 2013 tarihinden itibaren Diyanet İşleri Başkanlığına tahsis edildiği, bu tarihten itibaren 15/ 05/ 2018 tarihine kadar başvurandan kira bedeli alındığı anlaşılmıştır .
12. 2946 sayılı Kamu Konutları Kanununun 3 üncü maddesinde ve Kamu Konutları Yönetmeliğinin 
5 inci maddesinde hizmet tahsisli konutların, hudut karakolu, istasyon, haberleşme, gözlem, araştırma, inşaat mahalli gibi meskûn yerlerden uzak, sosyal ve ekonomik zorlukları olan, ulaşım ve iskan imkanları kısıtlı yerlerde, normal çalışma saatleriyle sınırlandırılması kabil olmadan görev başında bulundurulması gerekli olan personel için inşa veya tefrik edilerek tahsis edilen bina, baraka, prefabrik yapı, şantiye eklentisi, tadil edilmiş veya edilmemiş karavan, kulübe ve benzeri konutlar olduğu tanımlanmıştır . Yine 2946 sayılı Kamu Konutları Kanununun 5 inci maddesinde ve Kamu Konutları Yönetmeliğinin 25 inci maddesinde, yurt içinde Cumhurbaşkanı, T .B.M.M. Başkanı, yurt dışında ise büyükelçiler, daimi delegeler, maslahatgüzarlar, askeri temsil heyetleri başkanları ve başkonsoloslar için tahsis edilen özel tahsisli konutlardan ve hizmet tahsis konutlardan kira bedeli alınmayacağı düzenlenmiştir . Bu kapsamda, başvuru konusunun çözümü için öncelikle başvuranın ikamet ettiği lojmanın hizmet tahsisli konut sıfatına haiz olup olmadığı hususunun açıklığa kavuşturulması gerekmektedir .
13. Danıştay 10. Dairesinin E . 2016/ 14072, K. 2016/ 4529 sayılı ve 14/ 12/ 2016 tarihli kararı ile İzmir 3. İdare Mahkemesinin E . 2015/ 1245, K. 2016/ 796 sayılı ve 31/ 05/ 2016 tarihli kararının onandığı, İzmir 3. İdare Mahkemesi kararında cami lojmanlarına ilişkin, “ … Hüdaverdi Ceylan Camii  
müştemilatında bulunan yerlerin Müftülük hizmetlerinde kullanılmak üzere ayrılmasına yönelik olduğundan hukuka aykırılık görülmemiş olup; din görevlilerinin görevlerini belirli bir çalışma 
saati ile sınırlı olmaksızın yaptıklarının açık olduğu, cami müştemilatlarının din görevlilerinin konut ihtiyacını karşılamak için yapıldığı hususu ile 2946 sayılı Kamu Konutları Kanununun 3.maddesi uyarınca hizmet tahsisli konutlar kapsamında kaldığı dikkate alındığında …” ifadelerine yer verildiği, bu kapsamda Diyanet İşleri Başkanlığının 18/ 05/ 2018 tarihli ve sayılı yazısında, “… Konu ile ilgili Başkanlığımız Hukuk Müşavirliğinin mütalaasında özetle; “…
Ülkemizde gerek hazine arazisi üzerinde olsun ve gerekse kamu kurum ve kuruluşları ile hakiki ve 
hükmi şahıslara ait araziler üzerinde olsun bütün camilerin hayırsever vakıf, dernek ve vatandaşlarımızın yardımları ile yapıldıkları, bu iş için bütçeye herhangi bir ödenek konulmadığı bir 
gerçektir . Hayırseverler tarafından inşa edilen cami, mescit ve Kur ’an kurslarının müştemilatına imkanlar dahilinde, bu cami, mescit veya Kur ’an kursunda görev yapacak din görevlilerinin ikameti için de ev yapmaktadır . Bugüne kadar hakiki veya hükmi şahıslar bu evlerde oturan görevlilerden herhangi bir ücrette almamışlardır . Bu yerler yapılış amacına uygun kullandırılmıştır . Çünkü bu evler yapılırken görevlilerin ücretsiz oturacağı bilinmektedir ve teamül haline gelmiştir . Hayırsever vatandaşlarda bu amaçla yardımlarını yapmaktadırlar . Bu nedenle cami ve Kur ’an kursu lojmanları, sadece cami ve Kur ’an kursu görevlilerinin hizmetine tahsis edilmesi amacıyla yapıldıkları için, bu konutların mahallinde kurulan konut tahsis komisyonunca hizmet tahsisli konut olarak karara bağlanması uygun olacaktır . …” denilmektedir . …” açıklamasında
bulunulduğu görülmüştür .
14. Diyanet İşleri Başkanlığı Görev ve Çalışma Yönetmeliğinde belirtildiği üzere; imam hatiplerin, camilerde vakit namazları ile cuma, bayram ve teravih namazlarını kıldırmak, cuma ve bayram hutbelerini zamanında ve usulüne uygun olarak okumak, gerektiğinde hutbe hazırlamak, hutbe yazma ve okuma konusunda çalışmalar yapmak, her gün öğle namazından bir saat önce açıp yatsı namazından sonra kapatmak suretiyle camiyi gün boyu açık tutmak, dini gün ve gecelerde görev yaptığı camide program düzenlemek veya müftülükçe düzenlenecek programlarda görev almak, görevli bulunduğu caminin yönetimiyle ilgili iş ve işlemleri yapmak, caminin ihtiyaçlarını giderici tedbirler almak, gideremediği noksanlıkları müftülüğe bildirmek, bayram, dini gün ve geceler, doğum, sünnet, düğün, hastalık, ölüm ve benzeri vesilelerle görev mahallinde ikamet eden vatandaşlara din hizmeti sunmak, görev mahallinde bulunan çocuklar ve gençlerin dini ve ahlaki eğitimlerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak gibi görevlerinin bulunduğu, buradan hareketle imam hatiplerin görev sürelerinin belirli bir çalışma saati ile sınırlandırılamayacağı ve her daim görevli bulundukları cami mahallinde ikamet etmeleri gerektiği görülmektedir .
15. Somut olayda, 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu ve Kamu Konutları Yönetmeliğinin ilgili 
maddelerinde hizmet tahsisli konutların, meskûn yerlerden uzak, sosyal ve ekonomik zorlukları olan, 
ulaşım ve iskan imkanları kısıtlı yerlerde, normal çalışma saatleriyle sınırlandırılması kabil olmadan 
görev başında bulundurulması gerekli olan personel için inşa veya tefrik edilerek tahsis edilen bina, 
baraka, prefabrik yapı, şantiye eklentisi, tadil edilmiş veya edilmemiş karavan, kulübe ve benzeri 
konutlar olarak tanımlandığı, Diyanet İşleri Başkanlığı Görev ve Çalışma Yönetmeliği, Danıştay 10.
Dairesinin kararı ve Diyanet İşleri Başkanlığı Hukuk Müşavirliğinin mütalaası birlikte dikkate alındığında, cami ve Kur ’an kursu lojmanlarının din görevlilerinin konut ihtiyacının karşılanması amacıyla yapıldığı ve din görevlilerinin görevlerini belirli bir çalışma saati ile
sınırlı olmaksızın yaptıkları, bu nedenle Kanun ve ilgili Yönetmelik hükümleri uyarınca cami ve Kur ’an kursu lojmanlarının hizmet tahsisli konutlar kapsamında kaldığı değerlendirilmiştir .
16. Yukarıdan beri anlatılan hususlar, ilgili mevzuat ve tüm dosya kapsamı birlikte değerlendirildiğinde, Samsun İli, Canik İlçesi, Mahallesinde bulunan ada, parsel numarasında kayıtlı taşınmazın ‘Cami ve  Kamu Konutu’ olarak kullanılmak üzere 05/ 12/ 2013 tarihinden itibaren Diyanet İşleri Başkanlığına tahsis edildiği, bu tarihten itibaren 15/ 05/ 2018 tarihine kadar başvurandan kira bedeli alındığı, ancak cami lojmanlarının 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu ve Kamu Konutları Yönetmeliği uyarınca hizmet tahsisli konut kapsamında kaldığı, hizmet tahsisli konutlardan kira bedeli alınmayacağı hususunun açıkça düzenlendiği, dolayısıyla başvuranın maaşından kira bedeli tahsil edilmesi işleminde hukuka ve hakkaniyete uygunluk bulunmadığı sonuç ve kanaatine varılmıştır .
B. İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
7 / 917. İyi yönetim ilkelerine 28/ 03/ 2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında 
Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkeleri” başlıklı 6 ncı maddesinde yer verilmiş olup; Kurumumuzun bilgi ve belge talebine süresi içinde cevap verildiği, İdarenin başvuranla ilgili işlemlerinde “kanunlara uygunluk”, “makul sürede karar verme”, “hesap verilebilirlik”, “şeffaflık”, “kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi” ilkelerine uygun davrandığı, ancak İdarenin, şikâyetçiye verdiği cevapta hangi sürede hangi mercilere başvurabileceğini göstermediği bu nedenle “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi” ilkesine uymadığı tespit edildiğinden, İdarenin bahse konu ilkelere 
uygun davranması önerilmektedir .

VI. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN AÇIKLAMA
18. 6328 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu Tavsiye Kararının idareye 
tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içinde idare tarafından herhangi bir eylem ya da işlem tesis edilmezse (varsa) dava açma süresinden kalan süre işlemeye devam edecek olup Samsun İdare Mahkemelerinde yargı yolu açıktır .

VII. KARAR
Açıklanan gerekçelerle BAŞVURUNUN KABULÜNE, 
Samsun İli, Canik İlçesi, Mahallesinde bulunan ada, parsel numarasında kayıtlı taşınmazın hizmet tahsisli konut kapsamında değerlendirilerek 31/ 12/ 2013 tarihinden itibaren aylık olarak tahsil edilen kira bedellerinin başvurana iade edilmesini teminen yeni işlem tesisine ilişkin SAMSUN DEFTERDARLIĞI’NA, CANİK MALMÜDÜRLÜĞÜ’NE ve CANİK İLÇE MÜFTÜLÜĞÜ’NE TAVSİYEDE BULUNULMASINA,
6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca, 
Samsun Defterdarlığı, Canik Malmüdürlüğü ve Canik İlçe Müftülüğünce bu karar üzerine tesis edilecek işlemin otuz gün içinde Kurumumuza bildirilmesinin zorunlu olduğuna, Kararın BAŞVURANA, SAMSUN DEFTERDARLIĞI’NA, CANİK MALMÜDÜRLÜĞÜ’NE, CANİK İLÇE  MÜFTÜLÜĞÜ’NE ve bilgisi için HAZİNE VE MALİYE BAKANLIĞI’NA, DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI’NA tebliğine, 
Türkiye Cumhuriyeti Kamu Başdenetçisince karar verildi .

Şeref MALKOÇ
Kamu Başdenetçisi

Yorum Gönder

0 Yorumlar
*Yorumlar Editör tarafından incelenmekte olup, spam mesajlar dikkate alınmaz. Engellenir.*