
“Rabbini, yüksek sesle olmaksızın sabah akşam, yalvara yakara ve gizlice içinden zikret! Sakın gafillerden olma!” (A’raf: 205)
Allah (c.c), Zekeriya (a.s.)’nın kendisine gizlice dua etmesini överek şöyle buyurmuştur:
“Kef, he, ye, ayn, sad. (İşte bu), senin Rabbinin, kulu Zekeriya’ya rahmetinin zikridir. Hani o, Rabbine gizlice seslenmişti...” (Meryem: 1-3)
Bununla birlikte sahabenin peygamber huzurunda seslerini yükseltmemeleri de sürekli uyarı olmuştur.
"Ey iman edenler! Seslerinizi peygamberin sesinden daha fazla yükseltmeyin, birbirinize bağırdığınız gibi ona bağırmayın; sonra farkında olmadan amelleriniz boşa gider." (Hucurat Ayet 2)
Anlayacağınız, Allah c.c yüksek sese karşıdır.
Peygamberimiz aleyhisselam'ın bu konudaki tutumuna gelince..
“Enes (r.anh) şöyle demiştir:
“Allah (c.c)’a gizlice dua etmek, açık dua etmekten yetmiş defa daha efdaldir.” (Ebu Şeyh İbni Hayyan el-Ensari rivayet etti.)
Ebû Musa el-Eş’arî’den radıyallahu anh rivayete göre, Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz Hazretleri Hayber Gazâsı’na giderken maiyyetinde bulunan ashâb-ı kiram bir vadiye vardıktan sonra yüksek sesle tekbîr ve tehlîl ederek bağıra bağıra zikrullah etmeye başladılar.
Rasûlullah sallallahu teâlâ aleyhi ve sellem Hazretleri:
“– Kendinize rıfk u merhamet ediniz. Zîra siz ne sağıra, ne de gâibe duâ ediyorsunuz. Ancak her şeyi hakkıyle işiten ve size sizden yakin olan Allah’a duâ ediyorsunuz. Ve Allah Teâlâ Hazretleri siz nerede olursanız berâberinizdedir” buyurdu. (Buhârî, Cihâd, 131; Müslim, Zikir, 44)
Önemli not :
Değerli ziyaretçimiz, videonun konulma sebebi zikrin sesli ya da sessiz eleştirisi değil yapılanların yani fiili hareketlerin dinimizde yeri olmayan zikir çeşidini belirtmek ve Yahudi topluluğuna olan benzerliğinin farkına vardırmak içindir. Bağıra çağıra, oynaya zıplaya, davul, def ile Allah Allah diye bağırmanın örneği peygamber ve sahabe döneminde var mıydı.? Buna dikkat çekip, bu uydurma zikir eylemlerine dikkat çekmektir.
Hoş geldiniz. Fikirlerinizi paylaşmanızdan mutluluk duyarız