Sitemizde aramak istediğiniz konuyu

DiniErk - Doğru Dini Bilgi

Karşındaki Peygamber Olsa da Ona Secde Edemezsin


Geçtiğimiz günlerde, İstanbul Üsküdar ilçesinde bulunan Azziz Mahmud Hüdayi hazretleri türbesini ziyarete gitmiştim.Meşhur duasına sahip olmak isteyenlerin sık sık ziyaret ettiği bu evliya zatın türbesinde geneli kadınlardan oluşan ziyaretçileri eksik olmazdı.
Kimi dua okur, kısa bir ziyaret edişi ile çıkıp giderken kimi de oturur Kuran-ı Kerim okur ya da saatlerce dua edeni olur açılış saatinden kapanışa kadar boş kalmayan bir yerdi.
O gün yaptığım ziyaret sırasında bir delikanlının evliya hazretlerinin sanukası başında diz çöküp dua ettiğini gördüm. Ağlamaklı idi. Ben de hemen yanında duamı yaralılamıştım ki, bir den göreyim delikanlı sandukaya doğru ve arkası kıbleye sırtı dönük vaziyette secde etti.
İçten gelen bir refleksle "haram, haram" diye seslendim. Delikanlı doğruldu, yaptığım telaşlı uyarıma şaşırmıştı.
"Şükür secdesi ettim", diye yanıtladı. "Yapamazsın" diyerek tekrar uyardım. "Allah'tan başkasına secde edemezsin." Kıbleye dönmen gerekirdi, şükrünü Allah'a yapmalıydın, dediğimde bu tekrar " Hüdayi hazretlerini ziyaret ettiğim için ona şükür ettim" dedi.
Yaptığım duamı yarım bırakarak, kalıp giden delikanlının yanına vardım.
Secde, Allah'a yapılır. Kim olursa olsun ister böyle bi,r evliya olsun, isterse peygamber olsun. Allah c.c emretmedikçe, hiç bir insana , taşa, heykele, kıscaası kimsye secde edilmez. Maazalalah, dinden çıkarsın , dedim. Ve aklım erdiğince dilim döndüğünce secdeyi anlattım.
Sonunda, "bilmiyordum ağabey" dedi. Ayrıldık.
İnsanın insana secde etmesinin çok yanlış ve mantıksız bir davranış olduğunu her seferinde sahabeye anlatan Resûl-i Ekrem Efendimiz, kendisine secde etmek isteyen sahâbîsine:

– “Eğer benim kabrime gelseydin, oraya da secde eder miydin?” diye sordu.
Sahâbî:
– Hayır, secde etmezdim, diye cevap verdi.
O zaman Kâinâtın Güneşi Efendimiz:
– “Öyleyse bir daha böyle şeyler yapmayın”, buyurdu (Ebû Dâvûd, Nikâh 40).
Peygamber Efendimiz’in bu ifadesini muhaddis Tîbî çok güzel açıklamıştır. Ona göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in bu sözünün mânası şudur:
Bana tapacağınıza, hiçbir zaman ölmeyecek, saltanatı yok olmayacak Cenâb-ı Hakk’a secde edin. Zira şimdi benden çekinip saygı duyduğunuz için secde edecek, yarın yok olduğum zaman ise bundan vazgeçeceksiniz. Böyle mânasızlık olur mu? demek istemiştir (Azîmâbâdî, Avnü’l-ma`bûd, VI, 178).
İslâmiyet insana tapmayı yasaklamıştır.

Yorum Gönder

0 Yorumlar
*Yorumlar Editör tarafından incelenmekte olup, spam mesajlar dikkate alınmaz. Engellenir.*